تبلیغات
همه چیز درمورد کم شنوایی Every thing about hearingloss - نقش شنوایی شناس در مداخله بهنگام کم شنوایی
دست به دست هم دهیم تا دنیای بهتری برای کودکان کم شنوا بسازی(دکترگیتامولّلی )

نگارش در تاریخ شنبه 6 دی 1393 توسط دکتر گیتا موللی

شنوایی شناسان نقشی بسیار حیاتی در این میان برعهده دارند چراکه شناسایی زودهنگام کم شنوایی کودک و پس از آن تجویز سمعک و کمک افزارهای شنوایی و مشاوره با والدین را برعهده دارند.

شنوایی شناسان نقشی بسیار حیاتی در این میان برعهده دارند چراکه شناسایی زودهنگام کم شنوایی کودک و پس از آن تجویز سمعک و کمک افزارهای شنوایی و مشاوره با والدین را برعهده دارند. شنوایی شناسان می توانند نقشی کلیدی در برنامه های آموزشی و مداخله ای کودک کم شنوا داشته باشند و کیفیت خدمات ارائه شده به کودک را افزایش دهند. عموما مشاوره با والدین نیز بر عهده شنوایی شناس است.برخی از شنوایی شناسان تربیت شنوایی کودک را انجام می دهند.اطلاعاتی که در حین اجرای برنامه های تربیت شنوایی بدست می آید برای گفتاردرمانگران و مربیان کودک کم شنوا حائز اهمیت به سزایی است و لازم است شنوایی شناسان در همه برنامه های آموزشی ،توانبخشی و مداخله زود هنگام حضور فعال داشته باشند.یکی دیگر از کارهای شنوایی شناسان چک محل آموزش کودک کم شنوا از نظر مشخصات آکوستیکی و همچنین چک دائمی کمک افزار های انفرادی و گروهی کودک کم شنواست.س

 

خلاصه

امروزه با پیشرفت فن آوری و شناسایی زودهنگام کم شنوایی از طریق برنامه های غربالگری شنوایی،این امکان برای کودکان کم شنوا ایجاد شده است که به سطوح  تحصیلی و آکادمیکی دست یابند که پیش از این هرگز ممکن نبوده است وامکان ارائه خدمات برای کودکان با هرنوع  وهراندازه کم شنوایی فراهم شده است. لازم است برنامه های مداخله ای برای نوزادان کم شنوا در همان هفته های نخست تشخیص کم شنوایی آغاز گردد . روز به روزبا افزایش تعداد فارغ التحصیلان در رشته های شنوایی شناسی،گفتاردرمانی و کودکان استثنایی و پیشرفت کمک  ابزارهای شنوایی امکان بهترین خدمات به کودکان کم شنوا فراهم می شود.

اکنون زمان آن رسیده است که مربیان ،گفتاردرمانگران و شنوایی شناسان همگی چشم اندازهایی با استاندارد های بسیار بالا برای کودکان کم شنوا در نظر گیرند و هرگز این جمله که "عملکرد این کودک با توجه به کم شنوایی اش مناسب است."در مورد کودکی بیان نشود.برعکس باید همه تلاشها برآن باشد که کودک کم شنوا در سطوح آکادمیک هیچ چیزی از دیگر کودکان کم نداشته باشد.برای نیل به این هدف باید خدمات مناسب در اختیار کودک و خانواده قرارگیرد و کارشناس و والدین با کمک یکدیگر روش ارتباطی مناسبی برای کودک انتخاب کنند .همه رویکردها هستند اما هیچ رویکرد واحدی برای همه کودکان کارایی ندارد.




طبقه بندی: خانواده، 

 
 

 

آخرین پست ها
 

- سوالات رایج درمورد کاشت حلزون(نقل از صفحه تلگرام کاشت حلزون های موفق )

- اصول روش AVT

- آزمایش های شنوایی با سمعك

- ادیوگرام

- پاسخ ساقه مغز شنوایی ( ABR )

- اتو اكوستیك ایمیشن ( OAE )

- ادیومتری گفتاری

- آزمون ادیومتری صوت خالص

- آزمون رفلکس اکوستیک

- تمپانومتری

- مروری بر آزمون‌های شنوایی شناسی

- آشنایی با انواع آزمایش‌های شنوایی

- وزوز گوش (Tinnitus)

- کم‌شنوایی حسی عصبی

- کم‌شنوایی انتقالی

- علل و انواع اختلالات شنوایی

- شنوایی و صوت

- عملکرد سیستم شنوایی

- کوش داخلی

- سیستم شنوایی

- راهكارهای افزایش طول عمر سمعك

- مشاوره ژنتیك درکم شنوایی

- علل ایجاد كم شنوایی

- مشکلات جوانان ناشنوا برای یافتن شغل مناسب چیست؟

- چطور میشود برای کودک شیرخوار کتاب خواند؟

- نوجوان ناشنوایم به تازگی با ناشنوایی و سمعکش مشکل پیدا کرده.چکارکنم؟

- آیا کودک کم شنوای من آمادگی ورود به مدرسه عادی را دارد؟

- کودکان کم شنوا در میان همسالانشان

- توصیه هایی برای والدین کودکان کم شنوا بیرون از خانه

- آیا فرد با کاشت حلزون میتواند در فعالیتهای ورزشی شرکت کند؟

آرشیو کامل آخرین پست ها


 




 

 

 
.: Professional Themes in SWEET KISS :.
SWEET KISS